Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania hałasu drogowego z uwzględnieniem różnych metod obliczeniowych

Tytuł:
Badania hałasu drogowego z uwzględnieniem różnych metod obliczeniowych
Autorzy:
Gągorowski, A.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
hałas drogowy
modelowanie
metody obliczeniowe
road traffic noise
modeling
calculation methods
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Metody obliczeniowe hałasu drogowego stanowią ważny element w procesie oceny warunków akustycznych na obszarach komunikacyjnych oraz są niezastąpione w procesie projektowania inwestycji transportowych. Mogą być również bardzo pomocne przy projektowaniu optymalnych tras logistycznych (tras dostaw) na terenach, gdzie obowiązują dopuszczalne wartości hałasu. Celem artykułu jest określenie skuteczności rożnych metod obliczeniowych hałasu drogowego stosowanych w krajach Unii Europejskiej. Problem badawczy podejmowany w artykule określony został poprzez zdefiniowanie i opisanie wybranych wskaźników i parametrów mających podstawowy wpływ na poziom hałasu drogowego. Metoda badawcza została zrealizowana poprzez budowę modelu geometryczno-akustycznego drogowego obszaru komunikacyjnego, a następnie przeprowadzenie badań symulacyjnych z uwzględnieniem różnych algorytmów obliczeniowych hałasu akustycznego.
Road traffic noise calculation methods are an important element in the process of acoustic conditions assessment for the areas of road traffic and are indispensable in the process of transport investments design.They can be very helpful in design of optimal logistics routes (supply routes) in areas where there are noise limits. The purpose of this paper is to detrmine effectiveness of different methods for calculation of road traffic noise used in the European Union. Research problem in the article was determined by defining and describing of selected indicators and parameters, which influence a basic noise level. Research methodology was realized by building a geometric-acoustic model of the road traffic area and then conducting simulation studies taking into account the different algorithms for calculating the acoustic noise.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies