Tytuł pozycji:
Ruch turystyczny w branży turystyczno-hotelarskiej regionu łódzkiego. Ekologiczny hotel jako element innowacyjnej strategii
Celem artykułu jest zainicjowanie rozważań, nad optymalizacją strategii hoteli Regionu Łódzkiego, w efekcie wprowadzenia której nastąpi wzrost ich konkurencyjności. Problematykę tę podjęto pod wpływem analizy szans jakie stwarza Regionowi Łódzkiemu wejście do Unii Europejskiej, by stał się jednym z najbardziej atrakcyjnych Regionów nie tylko Polski ale i Europy. Pomimo wielu szans w branży turystyczno-hotelarskiej, zauważa się regres. W tekście artykułu podano analizie walory turystyczne Regionu Łódzkiego. Przeanalizowano rynek turystyczny i branżę hotelarską Regionu Łódzkiego, w kontekście kraju i świata. Uchwycono różnice pomiędzy strategią marketingową i konieczną do wprowadzenia strategią innowacji. W tym zaś kontekście zaprezentowano, jako przykład elementu strategii innowacyjnej branży turystycznej, ekologiczny hotel.
The purpose of this article is to initiate a discussion on optimization of strategy of hotels in Lodz Region. The reasons for focusing on the problem are opportunities provided for the Lodz Region by acession of Poland into the European Union. The article presents the analysis of the tourist attractions of the Lodz Region. The tourist market and hospitality industry Lodz Region in the context of the country and the world markets was analysed as well. Differences between marketing strategies have been identified. In this context a concept of an eco-friendly hotel has been presented as an example of an innovative strategy for the hotel industry.
Numeracja bibliograffii nadana przed redaktora