Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effect of printing parameters on the mechanical properties of parts fabricated with open-source 3D printers in PLA by fused deposition modeling

Tytuł:
Effect of printing parameters on the mechanical properties of parts fabricated with open-source 3D printers in PLA by fused deposition modeling
Autorzy:
Ouhsti, M.
El Haddadi, B.
Belhouideg, S.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
3D printing
fused deposition modelling
design of experiment
PLA
tensile test
druk 3D
osadzanie topionego materiału
projektowanie eksperymentów
próba rozciągania
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
3D polymer-based printers have become easily accessible to the public. Usually, the technology used by these 3D printers is Fused Deposition Modelling (FDM). The majority of these 3D printers mainly use acrylonitrile butadiene styrene (ABS) and polylactic acid (PLA) to fabricate 3D objects. In order for the printed parts to be useful for specific applications, the mechanical properties of the printed parts must be known. The aim of this study is to determine the tensile strength and elastic modulus of printed materials in polylactic acid (PLA) according to three important printing parameters such as deposition angle, extruder temperature and printing speed. The central composite design (CCD) was used to reduce the number of tensile test experiments. The obtained results show that the mechanical properties of printed parts depend on printing parameters. Empirical models relating response and process parameters are developed. The analysis of variance (ANOVA) was used to test the validity of models relating response and printing parameters. The optimal printing parameters are determined for the desired mechanical properties.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies