Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mechanizm pozycjonowania i blokowania rozstawu okręgów tocznych w rozsuwnym zestawie kół pojazdu szynowego dla torów 1435 i 1520 mm

Tytuł:
Mechanizm pozycjonowania i blokowania rozstawu okręgów tocznych w rozsuwnym zestawie kół pojazdu szynowego dla torów 1435 i 1520 mm
Autorzy:
Madej, J.
Medwid, M.
Czerwiński, J.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
mechanizm pozycjonowania
mechanizm blokowania
okręg toczny
rozstaw szyn
pojazd szynowy
positioning mechanism
fixing distance
running circles
changeable wheelset
rail vehicle
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem artykułu jest prezentacja mechanizmu przestawiania i blokowania rozstawu okręgów tocznych w zestawie pojazdu szynowego przeznaczonego do przestawczego ruchu w dwóch zarządach kolejowych UIC oraz OCЖД. Oryginalne rozwiązanie mechanizmu biegowego ma nieobracającą się oś. Jednak dla sterowania odległości okręgów tocznych stosownie do rozstawu szyn specjalnie został umożliwiony sterujący obrotowy ruch oscylacyjny osi. Ten mechanizm precyzyjnie sterujący rozstawem kół oraz blokujący jego nastawiony wymiar stanowi kluczowy element biernego bezpieczeństwa w obszarze dwóch rozstawów szyn oraz pomiędzy nimi. W pracy omówiono działanie tego złożonego mechanizmu oraz skrupulatnie zilustrowano poszczególne fazy jego pracy.
The subject of the article is presentation of mechanical system of positioning and fixing distance between the two running wheels of railway vehicle wheelset designed for changeable gauges between 1435 and 1520 mm of UIC and OCЖД rail administration areas of railway transportation. The original solution of the running gear mechanism has an axle of unrotational type. But there is necessary to provide of its definite oscillating mobility for rotational controlling the location of the axle; - ultimately for controlling the distance of running circles of carrying wheels of the wheelset appropriate to gauge dimension of rails. This controlling and fixing mechanism is an essential element of passive safety transportation within and between areas of the two railway gauges. Working of the complicated mechanism should be explained in details and therefore all of its activity phases are thoroughly illustrated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies