Tytuł pozycji:
Opracowanie wpływu korzystania ze smartfonów przez uczniów państwowych szkół podstawowych na terenie gminy miasta Kraków
Artykuł omawia wpływ telefonów komórkowych na środowisko szkolne, analizując zarówno korzyści, jak i wyzwania związane z ich użytkowaniem. Autorzy artykułu zwraca uwagę na często odmienny punkt widzenia nauczycieli i uczniów względem wprowadzenia zakazu korzystania z telefonów w szkołach. Artykuł po raz pierwszy uwzględnia tak młodą grupę internautów z krakowskich szkół, zestawiając ich odpowiedzi z odpowiedziami nauczycieli. Wnioski artykułu wskazują na potrzebę wprowadzenia koniecznych regulacji, które zadbają o dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny uczniów a także o bezpieczeństwo nauczycieli.
The article discusses the impact of mobile phones on the school environment, analyzing both the benefits and challenges associated with their use. The author highlights the often differing perspectives of teachers and students regarding the introduction of a ban on the use of phones in schools. The article, for the first time, includes such a young group of internet users from Krakow's schools, comparing their responses with those of teachers. The findings of the article indicate the need to introduce necessary regulations that ensure the mental, physical, and social well-being of students as well as the safety of teachers.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).