Tytuł pozycji:
Analiza ergonomii interfejsów popularnych narzędzi e-marketingu
W artykule dokonano analizy ergonomii interfejsów wybranych narzędzi e-marketingu. Głównym celem pracy było zweryfikowanie, czy wszystkie badane narzędzia mają podobną jakość interfejsu użytkownika. Badania zostały przeprowadzone przy wykorzystaniu metody wędrówki poznawczej, zmodyfikowanej listy LUT wraz z punktami WUP oraz ankiety pozwalającej na ocenę użyteczności narzędzi w oparciu o heurystyki Nielsena. Analizie poddano trzy narzędzia przeznaczone do monitoring Internetu – Brand24, Mention i Awario. Eksperyment wykazał, że pod względem ergonomii rozwiązań nie wszystkie narzędzia mają podobną do siebie jakość interfejsu. Dla dwóch analizowanych narzędzi uzyskiwano zbliżone wyniki i oceny, jedno z nich prezentowało zaś zauważalnie niższy poziom.
This article analyses the ergonomics of the interfaces of selected e-marketing tools. The main aim of the study was to verify whether all the examined tools have a similar user interface quality. The research was conducted using the cogni-tive walkthrough method, a modified LUT list with WUP scores, and a questionnaire for assessing tool usability based on Nielsen heuristics. Three tools designed for Internet monitoring were analysed - Brand24, Mention and Awario. The experiment showed that, in terms of the ergonomics of the solutions, not all tools have a similar interface quality. For two of the analysed tools, similar results and ratings were obtained, while one of them presented a noticeably lower level.