Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The impact of sustainable product attributes on the consumer behaviour of Generation Z in Germany

Tytuł:
The impact of sustainable product attributes on the consumer behaviour of Generation Z in Germany
Autorzy:
Krippes, Milena
Najmaei, Mehran
Wach, Krzysztof
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
sustainable product attributes
generation Z
consumer behaviour
Pokolenie Z
zachowania konsumenckie
zrównoważone cechy produktów
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The study examines the impact sustainable product attributes have on the purchase decision-making process of Generation Z by applying the Theory of Planned Behaviour (TPB) and Theory of Reasoned Action (TRA). A quantitative method was used for the research, which implemented a questionnaire distributed to 156 participants that belong to Generation Z. The study found that sustainable product attributes have a positive impact on the behavioural intention which then positively influences the purchase decision-making of Generation Z. It was also shown that the impact of environmentally sustainable product attributes is stronger than the impact of socially sustainable product attributes. The study also proves that Generation Z is very interested in sustainability and is willing to pay more for them.
Badanie analizuje wpływ zrównoważonych cech produktów na proces podejmowania decyzji zakupowych przez Pokolenie Z, stosując Teorię Planowanego Zachowania (TPB) i Teorię Uzasadnionego Działania (TRA). Do badań zastosowano metodę ilościową, wykorzystując kwestionariusz, który został rozdany 156 uczestnikom należącym do Pokolenia Z. Badanie wykazało, że zrównoważone cechy produktów mają pozytywny wpływ na intencje behawioralne, co z kolei pozytywnie wpływa na proces podejmowania decyzji zakupowych przez Pokolenie Z. Pokazano również, że wpływ ekologicznie zrównoważonych cech produktów jest silniejszy niż wpływ społecznie zrównoważonych cech produktów. Badanie dowodzi również, że Pokolenie Z jest bardzo zainteresowane zrównoważonością i jest gotowe zapłacić więcej za takie produkty.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies