Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zatonięcie holownika Kuguar – studium przypadku

Tytuł:
Zatonięcie holownika Kuguar – studium przypadku
Autorzy:
Herdzik, J.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
system napędowy
holownik
system sterowania
czynnik ludzki
propulsion system
tug
steering system
human factor
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przypadki awarii, uszkodzeń i zatonięć holowników miały wielokrotnie miejsce. W artykule zwrócono uwagę na przypadek zatonięcia holownika Kuguar. Przedstawiono jego parametry oraz próbowano opisać co zaszło wieczorem w dniu 16 lutego 2015 roku w kanale portowym w Świnoujściu i skutkowało zatonięciem holownika. Jakie problemy wystąpiły, aby go usunąć z toru wodnego i ograniczyć skutki dla środowiska naturalnego. Wskazano na możliwe przyczyny zajścia sytuacji wypadkowej, reakcję załogi holownika w momencie zagrożenia. Manewry ostatniej szansy okazały się nieskuteczne. Trudno wyrokować, czy inne manewry w końcowym etapie zdarzenia, mogły spowodować uniknięcie zderzenia. Doszło do strat finansowych oraz w środowisku naturalnym. Dzięki udzieleniu szybkiej pomocy nie doszło do utraty zdrowia i życia załogi. Wskazano na obserwowany istotny problem tzw. czynnika ludzkiego. Podstawową przyczyną zdarzeń awaryjnych jest błąd człowieka. Najczęściej jest to przeciążenie pracą, które prowadzi do braku koncentracji, a następnie do zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu statku i życiu załogi.
Many times cases of failure, damages and sinking of tugs have been occurred. It was presented a case of Kuguar tug sinking. The parameters of Kuguar tug were presented and it was tried to describe what happened in the evening in February 16th, 2015 at Świnoujście port channel and led the tug sinking. What kind of problems occurred to remove the wreck from port waterway and how to restrict the effects on environment. It was indicated the possible reasons of accident event, the crew reaction in the moment of threat. The manoeuvres of last moment appeared ineffective. It is hard to judge may another manoeuvres in the of last moment of event cause to avoid the crash. The financial losses and pollution to the environment were occurred. The quick help allowed to avoid the losses in crew health and life. The drop of safety is observed caused the human factor. The crew work overload leading to the lack of concentration and consistently to the events threatened the vessel safety and crew life.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies