Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Friction brakes in railway vehicles : the phenomenon of friction pairs contact

Tytuł:
Friction brakes in railway vehicles : the phenomenon of friction pairs contact
Autorzy:
Szyca, Mikołaj
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
railway
friction pair
friction brake
composite materials
kolejnictwo
para cierna
hamulec cierny
materiały kompozytowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Rail vehicle brakes have evolved in recent years by applying the first results of research on new friction materials that replace cast iron. The article discusses the phenomena occurring in the friction pairs of rail vehicle brakes in relation to the current issues related to the implementation of composite materials for commercial applications. The article aims to analyze the key aspects of the use of friction brakes in railways and begins research in this field.
Pierwsze rezultaty badań nad nowymi materiałami ciernymi zastępującymi żeliwo spowodowały w ciągu ostatnich lat zmiany hamulców pojazdów szynowych. W artykule omówiono zjawiska występujące w parach ciernych hamulców pojazdów szynowych w odniesieniu do bieżących zagadnień dotyczących wdrażania materiałów kompozytowych do zastosowań komercyjnych. Przeanalizowano kluczowe aspekty w zakresie eksploatacji hamulców ciernych w kolejnictwie, co stanowi wstęp do badań w tym zakresie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies