Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sztywność mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych wbudowanych w nawierzchnię drogową

Tytuł:
Sztywność mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych wbudowanych w nawierzchnię drogową
Autorzy:
Kuźniewski, J.
Skotnicki, Ł.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
recykling
mieszanka MCE
moduł sztywności
recycling
MCE mixture
stiffness modulus
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Diagnostyka nawierzchni pozostaje aktualnym i wciąż rozwijanym zagadnieniem w krajowej i światowej technice drogowej. W niniejszym artykule przedstawiono doświadczenia w zakresie nowoczesnych metod diagnostyki nawierzchni drogowych i lotniskowych, zebrane podczas realizacji tematu "Innowacyjne metody badań jako źródło wiedzy w infrastrukturze transportowej", w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, realizowanego w Katedrze Dróg i Lotnisk, na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej. Autorzy omawiają zagadnienia związane z prawidłową oceną nośności nawierzchni z wykorzystaniem zaawansowanych metod dynamicznych.
In the article a chosen issues were shown connected with research grant "Innovative recourses and effective methods of safety improvement and durability of buildings and transport infrastructure in the sustainable development". The range of the research included road pavements recycling, reuse or recycled materials and estimating their durability. The main purpose of the research was to define new procedures of fatigue durability estimation of materials from old road pavements and integrated in cold recycling technology. In the article a chosen test results were shown, presenting an influence of the temperature on MCE stiffness. In this innovative technology and experimental section was built on Avicenny street in Wroclaw. A very good correlation between laboratory stiffness modulus and real MCE layer stiffness was observed. By comparing new materials with conventional solutions an economic, environmental and technological effects of suggested technology were shown.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies