Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza możliwości ograniczenia emisji gazów cieplarnianych ze statków dalekomorskich

Tytuł:
Analiza możliwości ograniczenia emisji gazów cieplarnianych ze statków dalekomorskich
Autorzy:
Kowalski, J.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
statek oceaniczny
wskaźnik EEOI
efektywność
emisja
ocean ship
EEOI indicator
efficiency
emission
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono możliwości ograniczania emisji gazów cieplarnianych ze statków dalekomorskich. Przedstawiono również analizę tych rozwiązań. W ogólnym zarysie metody ograniczania emisji gazów cieplarnianych sprowadzają się do zwiększenia efektywności energetycznej statków poprzez zwiększenie efektywności działania źródeł energii w tym silników okrętowych, zwiększenie efektywności napędu statku, minimalizowanie zużycia energii na statku, wzmożone działania nad odzyskiwaniem energii odpadowej oraz wprowadzenie rozwiązań pozwalających na optymalizację przebiegu rejsu statku. Wszystkie przedstawione grupy metod polegają na zmniejszeniu wartości współczynnika EEOI (Energy Efficiency Operational Indicator), określającego stosunek zużytego paliwa do iloczynu przepłyniętej odległości i masy przewożonego ładunku. Zgodnie z przedstawioną analizą na uwagę zasługują metody zmierzające do ograniczania zużycia energii na statku i optymalizacja przebiegu trasy rejsu. Co prawda metody te nie powodują znaczących redukcji emisji, ale nie generują znacznych kosztów inwestycyjnych jak to ma miejsce w przypadku pozostałych przedstawionych metod.
This paper presents the possibilities of reduction of greenhouse gas emission from ocean ships. An analysis of mentioned solutions is also presented. The greenhouse gas emission reduction methods are to increase the energy efficiency of ships by increasing the efficiency of energy sources, including marine engines, increasing the efficiency of the ship's propulsion, minimizing energy consumption on the ship, intensifying waste recovery and introducing solutions to optimize the ship cruise. All presented groups of methods are based on the reduction of the EEOI (Energy Efficiency Operational Indicator), which determines the ratio of the fuel used to the ratio of the traveled distance and the mass of the carried cargo. According to the presented analysis, the methods of reducing the energy consumption of the ship and optimizing the cruise are worth mentioning. Although these methods do not significantly reduce emissions, they do not generate significant investment costs as in the case for the other methods.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies