Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opóźnienia hamowania autobusów miejskich i możliwości oceny wartości opóźnienia hamowania przez pasażerów

Tytuł:
Opóźnienia hamowania autobusów miejskich i możliwości oceny wartości opóźnienia hamowania przez pasażerów
Autorzy:
Ciępka, P.
Reza, A.
Zębala, J.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
autobus
hamowanie
opóźnienie hamowania
MFDD
ocena wartości opóźnienia
bus
braking
braking deceleration
deceleration value estimation
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki prób hamowania autobusów miejskich: MAN Lion’s City, Solaris Urbino i Volvo, intensywnie hamowanych na suchej nawierzchni jezdni. Wyniki badań wskazują, że badane autobusy osiągały maksymalne opóźnienia hamowania mieszczące się w przedziale 5,7–8,0 m/s2. Dodatkowo przedstawiono również wyniki ankietowych badań subiektywnej oceny wartości opóźnienia hamowania przez pasażerów. Wyniki te wskazują, że ocena wartości opóźnienia hamowania jest obarczona bardzo dużą niepewnością.
The results of braking tests of city buses MAN Lion's City, Solaris Urbino and Volvo, performed on dry pavement are presented. The results indicate that buses reached the deceleration in the range of 5,7–8,0 m/s2. Additionally, the results of braking deceleration value estimated by bus passengers are shown, which indicate that the estimated values of deceleration are heavily biased by uncertainty.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies