Tytuł pozycji:
Measuring the Impact of Higher Education in Promoting Sustainable Development Goals: Analysis of the Arab universities’ performance
Sustainability's global importance has amplified the role of universities in achieving the UN Sustainable Development Goals (SDGs) through research, education, and community engagement. Aim: This study aims to provide valuable insights into the role of Arab universities in promoting sustainability within the context of global higher education. Approach and methods: This study analyzes the performance of 200 universities from 15 Arab countries in the THE IMPACT Rankings. Their performance was compared to 135 universities from three of the leading world-class higher education systems: Canada, UK, and USA. Results: A global demand for sustainable development, Arab universities face challenges in improving their contributions to the SDGs and sustainability rankings. Despite the impressive growth in the participation of Arab universities in THE IMPACT Rankings yet lags in quality and impact of Arab universities contributions towards SDGs. Conclusion: The policy implications underscore the importance of institutional commitment to sustainability in Arab universities, urging the alignment of policies, funding, and curriculum with the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs). Arab universities need to bridge performance gaps, promote green initiatives, and contribute effectively to the achievement of SDGs while recognizing the diverse socio-economic context and priorities of the Arab region.
Globalne znaczenie zrównoważonego rozwoju spotęgowało rolę uniwersytetów w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG) ONZ poprzez badania, edukację i zaangażowanie społeczności. Cel: Celem tego badania jest dostarczenie cennych spostrzeżeń dotyczących roli uniwersytetów arabskich w promowaniu zrównoważonego rozwoju w kontekście globalnego szkolnictwa wyższego. Podejście i metody: Badanie to analizuje wyniki 200 uniwersytetów z 15 krajów arabskich w rankingach THE IMPACT. Ich wyniki porównano z 135 uniwersytetami z trzech czołowych światowych systemów szkolnictwa wyższego: Kanady, Wielkiej Brytanii i USA. Wyniki: W obliczu globalnego zapotrzebowania na zrównoważony rozwój, uniwersytety arabskie napotykają wyzwania w poprawie swojego wkładu w SDG i rankingi zrównoważoności. Pomimo imponującego wzrostu udziału uniwersytetów arabskich w rankingach THE IMPACT, jest jeszcze wiele do zrobienia w zakresie jakości i wpływu ich wkładu w SDG. Wnioski: Implikacje polityczne podkreślają znaczenie zobowiązania instytucjonalnego do zrównoważonego rozwoju w uniwersytetach arabskich, nawołując do dostosowania polityk, finansowania i programów nauczania do Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG) ONZ. Uniwersytety arabskie muszą zniwelować luki w wynikach, promować inicjatywy zielone i efektywnie przyczyniać się do osiągnięcia SDG, uwzględniając różnorodny kontekst społeczno-ekonomiczny i priorytety regionu arabskiego.