Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Redukcja emisji szkodliwych składników spalin w nowoczesnym dwusuwowym silniku spalinowym

Tytuł:
Redukcja emisji szkodliwych składników spalin w nowoczesnym dwusuwowym silniku spalinowym
Autorzy:
Mitianiec, W.
Rodak, Ł.
Jurkowski, B.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
transport
silnik spalinowy
układy oczyszczania spalin
internal combustion engine
aftertreatment system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań doświadczalnych na zmodyfikowanym dwusuwowym silniku spalinowym ZI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz z prototypowym układem wylotowym zawierającym utleniający reaktor katalityczny. Otrzymane emisje najważniejszych składników spalin są wielokrotnie mniejsze od dopuszczalnych norm emisji dla nowych silników wg dyrektywy UE. Silnik dwusuwowy wyposażony w reaktor katalityczny cechuje się wysoką temperaturą spalin wylotowych. Przedstawiono stanowisko badawcze, wyniki pomiarów objętościowych udziałów szkodliwych składników spalin oraz przeliczone wyniki emisji składników spalin w funkcji współczynnika nadmiaru powietrza dla wybranych prędkości obrotowych wraz z oceną wyników badań.
The paper presents results of experimental tests proved on the modified spark ignition two-stroke engine with direct fuel injection and with the prototype of exhaust system including the oxidation catalytic converter. The obtained emissions of toxic components in exhaust gases from the research engine are multiple lower than permissible norms of emission for new stationary engines according to directive EC. Two-stroke engine equipped with oxidation catalytic converter characterizes with high temperature of exhaust gases. The work presents the research stand, results of volumetric concentrations of chosen chemical components in exhaust gases and their mass emission based on calculation in function of air excess coefficient for chosen rotational speeds with assessment of those results.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies