Tytuł pozycji:
Zarządzanie promocją miejscowości nadmorskich na przykładzie Świnoujścia w opinii mieszkańców Polski Wschodniej
Celem artykułu jest zaprezentowanie opinii turystów pochodzących z Polski południowo-wschodniej na temat postrzegania miejscowości nadmorskiej Świnoujście jako podmiotu w procesie rywalizacji o pozyskanie turystów. Badania przeprowadzono metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankietowej, na próbie 270-osobowej grupy turystów z Polski południowo-wschodniej odwiedzających co najmniej jeden raz Świnoujście. Badania wykazały, że istotną barierą korzystania z oferty turystycznej miasta przez mieszkańców województwa lubelskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego jest ograniczona dostępność komunikacyjna Świnoujścia dla mieszkańców tych województw oraz bardzo niska zauważalność kampanii promocyjnej w południowo-wschodniej Polsce.
The purpose of the article is the opinion of Polish tourists coming from the south-east on the perception Swinoujscie as tourism destination. The study was performed by using a diagnostic survey, respondents was of 270 tourists from south-eastern Poland ,who visited at least once Swinoujscie. Studies have shown that the main barrier to the use of the tourist offer of Swinoujscie by the Lubelskie, Podkarpackie, Świętokrzyskie communications availability is low for these provinces Swinoujscie and very low visibility reasort promotional campaign in the south-eastern Poland.