Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motywowanie w zarządzaniu współczesną organizacją

Tytuł:
Motywowanie w zarządzaniu współczesną organizacją
Autorzy:
Ciekanowski, Z.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
motywacja
menedżer
organizacja
proces
zasoby ludzkie
motivation
manager
organization
process
human resources
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zawarto wyjaśnienie mechanizmu skutecznej motywacji, która traktowana jest jako siła napędowa współcześnie działającej i rozwijającej się organizacji. Autor publikacji wychodzi z założenia, że proces motywacji rozpoczyna się od niezaspokojonej potrzeby wywołującej napięcie i skłaniającej do poszukiwania rozwiązań, które zaspokoją i zredukują stan niezadowolenia. Takie ujęcie tematu pozwala odsłonić istotę i warunki funkcjonowania współczesnej organizacji, w której dotychczasowe narzędzia motywowania należy uaktualniać, żeby sprostać wymogom narzucanym przez zmieniające się dynamicznie otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne firmy, rozwój techniki, komunikacji elektronicznej itp. W opracowaniu odniesiono się do hierarchii potrzeb Maslowa oraz teorii dwuczynnikowej Herzberga. Opis wzbogacono o nowe ujęcia motywowania pracowników związane z teorią ustalania celów i podejściem japońskim.
Explaining the mechanism to effective motivation which is treated as the driving force in our times was included in the article acting and developing organization. The author of the publication assumes that the process of motivation is being begun with the unmet need triggering the tension and inducing for seeking solutions which they will satisfy and dissatisfactions will cut down on the class. Such including the subject lets the contemporary organization, in which one should update previous motivation tools reveal the being and conditions for the functioning in order to meet requirements imposed by the changing dynamically external environment and domestic companies, development of the technique, of electronic communication and the like. In the study they referred to Maslow's hierarchy of needs and Herzberg's theory. The description was broadened for new takes of motivating employees associated with the theory of set objectiving and the Japanese approach.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies