Tytuł pozycji:
Wpływ decyzji lokalizacyjnych przedsiębiorstw na logistyczną obsługę klienta. Przykład sklepów wielkopowierzchniowych
W artykule wykazano, że jednym z elementów logistycznej obsługi klienta przez centra handlowe, a zarazem czynnikiem warunkujących rozwój takich przedsiębiorstw na rynku, jest ich właściwa i przemyślana lokalizacja. W oparciu o wybrane przykłady ukazano, że w procesie decyzyjnym dotyczącym budowy analizowanych obiektów, należy uwzględniać układ sieci drogowej w miastach, bowiem ma to duże znaczenie dla wygody klientów, pozwala zaoszczędzić ich czas i pieniądze. Pozwala także przeciwdziałać zjawisku kongestii transportowej w miastach. Ukazano również, że funkcjonowanie centrów handlowych powinno wynikać ze wspólnych ustaleń prywatnych inwestorów i władz miejskich.
The article shows that one of the elements of logistics customer service by shopping centers, and also factor in determining the development of such enterprises in the market, it is their right location. Authors, based on selected examples, presented that the in decision-making process concerning the construction of the analyzed objects, you must take into account the layout of the road network in the cities, because it is very important for the convenience of customers, saving them time and money. It also allows you to tackle the issue of transport congestion in cities. It shows also that the functioning of the shopping centers should be due to a common understanding of private investors and the city authorities.