Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

GEOsfera Jaworzno - analizy studialne przestrzeni edukacyjnych istniejącego budynku w kontekście bieżących potrzeb użytkowników

Tytuł:
GEOsfera Jaworzno - analizy studialne przestrzeni edukacyjnych istniejącego budynku w kontekście bieżących potrzeb użytkowników
Autorzy:
Kucharczyk-Brus, Beata
Rosłon, Katarzyna
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
GEOsfera Jaworzno
Jaworzno
budynek edukacyjny
budynek biurowy
architektura wnętrz
potrzeby użytkowników
analiza studialna
GEOsfera
educational building
office building
interior design
users’ needs
study analysis
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Parametry obiektów edukacyjnych są podyktowane wieloma uwarunkowaniami - wymogami inwestora, który ściśle określa zakres zmian w przeprojektowywanym obiekcie, ale przede wszystkim potrzebami użytkowników. Współcześnie ważne jest uzyskanie odpowiedniego balansu pomiędzy funkcjonalnością a wrażeniem estetycznym. Jest to szansa, aby oferta edukacyjna takiego obiektu bardziej przyciągała odbiorców, a sam obiekt pod względem architektonicznym zachowywał wysoką pozycję na rynku nieruchomości. Artykuł przedstawia analizy studialne możliwości rozwiązania funkcjonalno-estetycznego wybranych stref budynku administracyjno-edukacyjnego GEOsfery w Jaworznie. Ten stosunkowo niewielki obiekt funkcjonuje od kilku lat, stanowiąc cel wycieczek edukacyjnych wciąż zwiększających się grup użytkowników z różnych przedziałów wiekowych. W projektach studialnych starano się zachować istniejący układ funkcjonalny, wzbogacając go odpowiednią estetyką i wspierając rozwiązaniami: przechowywania oraz ekspozycji zbiorów, elastycznych podziałów przestrzeni wewnętrznych, multiplikacji, a także redukcji miejsc siedzących w zależności od potrzeb itp. Zaprezentowane projekty to wynik pracy zespołów projektowych studentek Politechniki Śląskiej w Gliwicach, kierunku architektura wnętrz, nadzorowanych przez autorki artykułu.
The educational facilities undergo many conditions - the requirements of the investor, who strictly defines the scope of changes in the redesigned facility, but above all – the need to adapt it to the needs of users. Nowadays, it is important to achieve the right balance between functionality and aesthetic impression. It is a chance that the educational offer of such a facility will attract more customers, and the facility itself will maintain a high position on the real estate market in terms of architecture. The paper presents a study analysis of the functional and aesthetic solutions of selected zones of the GEOsfera administrative and educational building in Jaworzno. This relatively small facility has been operating for several years, being the destination of educational trips for the ever increasing groups of users from various age groups. In the projects, efforts were made to maintain the existing functional layout, enriching it with appropriate aesthetics and supporting it with solutions: storing and displaying collected items, flexible divisions of internal spaces, multiplying and reducing seats depending on the needs, etc. The presented projects are the result of the work of the Silesian University of Technology students, majoring in Interior Architecture, supervised by the authors of the paper.
Artykuł umieszczony w części "Builder Science"
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies