Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza warunków pracy żurawia kolejowego w zakresie oceny parametrów gazów wylotowych

Tytuł:
Analiza warunków pracy żurawia kolejowego w zakresie oceny parametrów gazów wylotowych
Autorzy:
Daszkiewicz, P.
Andrzejewski, M.
Lijewski, P.
Ziółkowski, A.
Rymaniak, Ł.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
żuraw kolejowy
prace torowe
gazy wylotowe
railway crane
track work
exhaust gases
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Prace torowe nie byłyby możliwe bez specjalistycznych maszyn kolejowych. Do najważniejszych z nich należą różnego typu i rodzaju dźwigi i żurawie. Żuraw kolejowy TAKRAF ZU-EDK-300, który był przedmiotem analiz, służy przede wszystkim do podnoszenia i przemieszczania ładunków oraz elementów przeznaczonych do zabudowy, przebudowy i modernizacji torowiska. W artykule przedstawiono wyniki badań i dokonano analizy warunków użytkowania opisywanego żurawia oraz podstawowych parametrów gazów wylotowych silnika spalinowego podczas prowadzenia wybranych prac torowych, wspomagających modernizację odcinka linii kolejowej wiodącej z Poznania do Piły. Przedstawione w opracowaniu rezultaty badań pozwoliły określić potencjał odzysku energii gazów wylotowych.
Track works would not be possible without specialized railway machines. The most important of them are different types of cranes. The TAKRAF ZU-EDK-300 crane, which was the subject of analysis, is primarily used for lifting and moving loads and components designed for the construction, reconstruction and modernization of the track. The paper presents the results of research and analysis of the conditions of use of the described crane and the basic parameters of exhaust gases of the internal combustion engine while conducting selected track works supporting the modernization of the railway section leading from Poznan to Pila. The results of research presented in this paper have allowed to determine the potential of the exhaust gas energy recovery.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies