Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie przemieszczeń tymczasowej przeprawy mostowej typu BLG-67 z wykorzystaniem techniki naziemnego skaningu laserowego

Tytuł:
Badanie przemieszczeń tymczasowej przeprawy mostowej typu BLG-67 z wykorzystaniem techniki naziemnego skaningu laserowego
Autorzy:
Wilińska, M.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
przeprawa mostowa
przeprawa typu BLG-67
naziemny skaner laserowy
Leica ScanStation 2
przemieszczanie obiektów
bridge crossing
crossing type BLG-67
terrestrial laser scanner
displacements
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Wielomilionowe chmury punktów są coraz częściej wykorzystywane do badań obiektów w celu monitorowania ich przemieszczeń. Przedmiotem badań poruszonych w niniejszym artykule jest tymczasowa przeprawa mostowa typu BLG-67, która podlegała cyklicznym próbom obciążeniowym masą 30 ton. Została ona pomierzona w dwóch położeniach (p0 i p1) z wykorzystaniem impulsowego naziemnego skanera laserowego Leica ScanStation 2. Fragmenty pozyskanych chmur punktów zostały zamodelowane, a następnie poprzez pomiar odległości pomiędzy odpowiadającymi sobie płaszczyznami wyznaczono przemieszczenia poszczególnych elementów konstrukcji. Celem niniejszego opracowania jest udowodnienie, iż dane z naziemnego skaningu laserowego mogą być wykorzystane do wyznaczenia przemieszczeń obiektów tego typu z milimetrową dokładnością.
Multimillion point clouds are increasingly being used to study objects in order to monitor their movements. The subject of the research addressed in this article is a type BLG-67 temporary bridge crossing, which was subjected to repeated load tests with a weight of 30 tons. The temporary bridge crossing had been measured at two positions (p0 and p1) using a Leica ScanStation 2 pulsed terrestrial laser scanner. Fragments of obtained point clouds were modeled, and then by measuring the distance between the corresponding planes, displacements of individual structural elements were determined. The purpose of this study is to prove, that the data from terrestrial laser scanning can be used to determine the displacements of the objects of this type with an accuracy of up to a single millimeter.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies