Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Multi-criteria approach to viral marketing campaign planning in social networks, based on real networks, network samples and synthetic networks

Tytuł:
Multi-criteria approach to viral marketing campaign planning in social networks, based on real networks, network samples and synthetic networks
Autorzy:
Karczmarczyk, Artur
Jankowski, Jarosław
Wątróbski, Jarosław
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
marketing data processing
social networking
computational complexity
computer science
przetwarzanie danych marketingowych
sieć społecznościowa
złożoność obliczeniowa
informatyka
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Spreading of information within social media and techniques related to viral marketing take more and more attention from companies focused on targeting audiences within electronic systems. Recent years resulted in extensive research centered around spreading models, selection of initial nodes within networks and identification of campaign characteristics affecting the assumed goals. While social networks are usually based on complex structures and high number of users, the ability to perform detailed analysis of mechanics behind the spreading processes is very limited. The presented study shows an approach for selection of campaign parameters with the use of network samples and theoretical models. Instead of processing simulations on large network, smaller samples and theoretical networks are used. Results showed that knowledge derived from relatively smaller structures is helpful for initialization of spreading processes within the target network of larger size. Apart from agent based modeling, multi-criteria methods were used for evaluation of results from the perspective of costs and performance.
1. This work was supported by the National Science Centre, Poland, grant no. 2016/21/B/HS4/01562.
2. Track 4: Information Systems and Technology
3. Technical Session: 14th Conference on Information Systems Management
4. Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies