Tytuł pozycji:
Obiekty handlu targowego w przestrzeni publicznej Gdańska – rozpoznanie problem badawczego
Rozpoznanie miejsc związanych z handlem targowym wpływających na kształtowanie się struktury miast do końca XVIII wieku, jak i wiele istotnych zmian, które przyniósł kolejny – XIX wiek. Pojawiają się w tkance miast nowe formy przestrzenne handlu, jak pasaże, domy towarowe, hale targowe, a w XX wieku centra handlowe oraz hipermarkety. Mimo rozpowszechniania się tych nowych obiektów, handel targowy pozostał w strefie miast, stąd istotne jest przeanalizowanie roli form przestrzennych handlu targowego jako elementu kształtującego przestrzenie publiczne współczesnych miast, ale także przeprowadzenie badań wzajemnych relacji między handlem targowym a możliwościami podnoszenia atrakcyjności przestrzeni publicznej.
The market place which play significant role had some impacts on the urban solutions in the city until XVIII century. The next XIX century bring into commerce revolutionary solutions. In the urban ground appears: shopping arcades, market halls, department stores, and in the next decades – malls and hypermarket. The market place despite of strong competition of commerce – still enlives the public space, but from the smaller position. The question of the research problem is how did the market place has changed and how can it promote the cities.