Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Interplay of Learning Analytics and Artificial Intelligence

Tytuł:
The Interplay of Learning Analytics and Artificial Intelligence
Autorzy:
Jovanovic, Jelena
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
learning analytics
Artificial Intelligence in education
generative AI
analiza edukacyjna
Sztuczna inteligencja w edukacji
generatywna sztuczna inteligencja
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The widespread use of digital systems and tools in education has opened up opportunities for collecting, measuring, and analysing data about user (learner, teacher) interactions with a variety of learning resources and activities, with the ultimate objective of better understanding learning and advancing both learning outcomes and the overall learning experience. This promise motivated the development of Learning Analytics (LA) as a research and practical field and the use of insights derived from learning trace data for evidence-based decision making in a variety of educational settings. While LA has made a significant contribution to better understanding of learning and the environments in which it takes place, many open questions and challenges remain. Furthermore, new opportunities and challenges continue to emerge with the ever-changing modalities of teaching and learning, the latest of which are associated with the rapid development and accessi-bility of Artificial Intelligence (AI). Taking the cyclical model of LA as its exploration framework, this paper examines how key components of the LA model -- namely data, methods, and actions -- relate to and may benefit from the latest develop-ments in AI, and especially Generative AI. Aiming for evi-dence-based analysis and discussion of the interplay between LA and AI, the paper relies on the latest empirical research in LA and the related research fields of AI in Education and Educational Data Mining.
1. Main Track: Invited Contributions
2. Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies