Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The method of evaluation of initial availability in the transport system of city buses

Tytuł:
The method of evaluation of initial availability in the transport system of city buses
Autorzy:
Szubartowski, M.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
transport system
initial availability
city buses
system transportowy
gotowość początkowa
autobus miejski
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents the method of evaluation of initial availability of means of transport to carry out the assigned transport tasks. As an example of research object illustrating the presented deliberations, an actual city bus system from a selected urban agglomeration was used. In systems of this type, the technological objects (means of transport) have to initiate carrying out of the assigned transport tasks at assigned times, according to the adopted timetable. In order to assure the possibility to fulfill the transport tasks at assigned times, the so called time buffer is implemented in order for the necessary service processes to be carried out. In order to evaluate the availability of means of transport in the operational cycle of which the so called time buffer was implemented, it is convenient to use the characteristics describing initial availability of technological objects. Initial availability determines the probability of initiating (activating) the necessary number of technological objects in order to carry out the assigned tasks over a designated time period needed for their preparation and activation. The presented deliberation is illustrated by examples of the results of evaluation of initial availability in the actual tested transport system.
W pracy przedstawiono metodę oceny gotowości początkowej środków transportu do realizacji przydzielonych zadań transportowych. Jako przykład obiektu badań, na którym zilustrowano przedstawione rozważania, wybrano rzeczywisty system eksploatacji autobusów miejskich w wybranej aglomeracji miejskiej. W systemach tego typu obiekty techniczne (środki transportu), w wyznaczonych chwilach, zgodnie z przyjętym harmonogramem, muszą przystąpić do realizacji przydzielonych zadań przewozowych. W celu zapewnienia możliwości rozpoczęcia w wyznaczonych chwilach zadań przewozowych, stosowany jest przedział czasu, tzw. bufor czasowy, przeznaczony na realizację niezbędnych procesów uzdatniania. Do oceny gotowości środków transportu, w których cyklu eksploatacyjnym zastosowano tzw. bufor czasowy, wygodnie jest zastosować charakterystyki opisujące gotowość początkową obiektu technicznego. Gotowość początkowa określa prawdopodobieństwo przystąpienia (uaktywnienia) wymaganej liczby obiektów technicznych do realizacji przydzielonych zadań, w wyznaczonym przedziale czasu przeznaczonego na ich przygotowanie i uaktywnienie. Przedstawione rozważania zilustrowano przykładowymi wynikami oceny gotowości początkowej w badanym rzeczywistym systemie transportowym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies