Tytuł pozycji:
Analiza konsolidacji podłoża wzmocnionego wymianą dynamiczną pod nasypem Drogowej Trasy Średnicowej na odcinku G1
Przedmiotem artykułu jest analiza porównawcza wyników obliczeń konsolidacji podłoża wzmocnionego wymianą dynamiczną, pod nasypem drogowym, otrzymanych na podstawie wybranych podejść analitycznych i numerycznych z wynikami pomiarów in situ prowadzonych w trakcie budowy. W podejściu analitycznym zastosowano jednowymiarową teorię Terzaghiego oraz trójwymiarową teorię Barrona. W obliczeniach numerycznych zamodelowano etapową budowę nasypu w układzie dwuwymiarowym. Przeprowadzona analiza wykazała, że pomierzone osiadania podłoża pod budowanym nasypem były zbliżone do ustalonych w wyniku obliczeń.
The paper presents the comparative consolidation analysis of road embankment subsoil reinforced with the use of the dynamic replacement method. The results obtained from selected analytical and numerical methods applied in the dynamic replacement column dimensioning were compared with in situ measurements. The embankment founded on strengthened soil was monitored during its completion. The measurements were taken with accuracy and the results can be considered trustworthy. The analytical approach uses the one-dimensional theory of Terzaghi and three-dimensional theory of Barron. The numerical calculations using FEM reflected the particular stages of the embankment construction in a two-dimensional system. The measured settlements and the results of the calculations (dimensioning) by two different approaches were coherent. The paper can be considered as a case study report.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).