Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wdrażanie i funkcjonowanie systemu zarządzania jakością w szkole wyższej

Tytuł:
Wdrażanie i funkcjonowanie systemu zarządzania jakością w szkole wyższej
Autorzy:
Spychalski, B.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
jakość
uczelnia
ISO 9001
kultura projakościowa
system zarządzania jakością
quality
university
pro-quality culture
quality management system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie doświadczeń z wdrażania i funkcjonowania systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2008 w szkole wyższej, na przykładzie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu, jak i prezentacja wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród pracowników uczelni podczas jego implementacji. W pierwszej części artykułu skupiono się na podstawowych założeniach systemu, głównych zasadach, jakimi kierowano się podczas prac wdrożeniowych oraz działaniach wykorzystanych do zminimalizowania najczęściej towarzyszących temu problemów. W drugiej części artykułu zaprezentowano wyniki badań empirycznych przeprowadzonych techniką ankiety internetowej, skierowanej do ogółu pracowników uczelni. Zebrane w wyniku ich realizacji dane dowiodły wysokiej świadomości ogólnych zalet systemu zarządzania jakością, jak i poparcia dla jego wdrożenia w uczelni. Wskazały jednocześnie na bezwzględną konieczność połączenia prac wdrożeniowych z realizacją szkoleń na jego temat, czego wagę podkreślała zdecydowana większość pracowników.
The aim of the article is to present the experiences of implementing and functioning of the quality management system according to ISO 9001:2008 standard at the higher education institutionth on the example of The President Stanisław Wojciechowski State University of Applied Sciences in Kalisz, as well as to present the results of survey conducted among university employees during its implementation. In the first part of the article, the author presents the basic assumptions of the system, the main principles, which guided the course of its implementation and the activities used to minimize the most often problems accompanying the implementation. The second part of the paper presents the results of empirical research conducted by the internet survey technique addressed to all university employees. Data collected as a result of the study demonstrated high awareness of the overall advantages of the quality management system as well as a support for its implementation at the university. At the same time, they indicated the absolute necessity of combining implementation work with trainings on the subject, which was emphasized by the vast majority of employees.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies