Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Marszrutowanie niejednorodnej floty pojazdów w regularnej strukturze dróg transportowych

Tytuł:
Marszrutowanie niejednorodnej floty pojazdów w regularnej strukturze dróg transportowych
Autorzy:
Bocewicz, G.
Muszyński, W.
Banaszak, Z.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
systemy robotów
droga transportowa
pojazdy
marszrutowanie
robot systems
transport path
vehicles
route
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zachowanie Systemu Transportu Materiałowego (STM) obejmujące różne rodzaje transportu musi być dopuszczalne w sensie bezkolizyjnej, wolnej od zatorów realizacji operacji transportu, tak, aby możliwa była realizacja współbieżnych przepływów materiałowych. Skoro strumienie przepływów materiałowych, przebiegające różnymi możliwymi marszrutami determinują zachowanie STM, istotnym zagadnieniem jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, w jakich rodzajach struktur STM możliwe jest zagwarantowanie pożądanego zachowania i jak takie pożądane zachowanie systemu można osiągnąć. Tego rodzaju pytania są typowymi pytaniami w zagadnieniach marszrutowania, które należą do problemów obliczeniowo trudnych. Odpowiednie ich sformułowanie, dla regularnych i fraktalo-podobnych struktur może prowadzić do znaczącej redukcji problemów obliczeniowych. Tego rodzaje struktury umożliwiają ewaluacje możliwych marszrut i harmonogramowanie operacji transportowych wzdłuż ścieżek transportowych w czasie wielomianowym. Rozważane w pracy marszruty przepływów, wykonywane przez STM, są kolejno wykonywanymi operacjami transportu, za pomocą wózków AGV, oraz operacjami produkcyjnymi wykonywanymi na odpowiednich maszynach. W pracy założono, że operacje te są wykonywane w zamkniętych pętlach sieci, dla których potencjalne konflikty są rozwiązywane w oparciu o reguły priorytetowania dostępu do współdzielonych zasobów. Istota problemu polega na znalezieniu wystarczających warunków zapewniających osiągnięcie w systemie STM ustalonego stacjonarnego zachowania cyklicznego. Proponowana metoda jest zilustrowana przykładem.
The behavior of a Material Transportatian System (MTS) encompassing movement of various transport modes has to be admissible, i.e. collision- and congestion-free, as to guarantee deadlock-free different flows of concurrently transported goods. Since the material flows following possible machining routes serviced by MTS determine its behavior the following questions occur: what kind of MTS structure can guarantee a given behavior, and what admissible behavior can be reachable in a given MTS structure? These questions are typical for vehicle routing problems which are computationally hard. Their formulation within the framework of mesh-like and fractal-like structures enables, however, to get a significant reduction on the size. Such structures enable to evaluate admissible routings and schedules following flow-paths of material transportalion in a polynomial time. Considered in the paper production routes followed by MTS are serviced by operations subsequently executed on AGVs and machine tools. Assuming transport operations are executed by AGVs arranged in a streaming closed-loops network where potential conflicts are resolved by priority dispatching rules assigned to shared resources the main problem boils down to the searching for sufficient conditions guaranteeing MTS cyclic steady state behavior. Implementation of proposed conditions is illustrated through multiple examples.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies