Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zmiany w handlu detalicznym i hurtowym

Tytuł:
Zmiany w handlu detalicznym i hurtowym
Autorzy:
Kłosiewicz-Górecka, U.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
relacje
kanały dystrybucji
niezależne firmy detaliczne
sieci handlowe
channels
independent retail trade
integrated retail trade
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono zmiany w handlu detalicznym i hurtowym oraz zidentyfikowano skutki dla producentów artykułów żywnościowych. Zakresem analizy objęto: sieci wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, handel detaliczny niezależny oraz zintegrowany, a także handel hurtowy. Przedmiotem analizy są zmiany zachodzące w latach 2008-2012 w strategii rozwoju poszczególnych formatów handlu detalicznego i hurtowego oraz ich wpływ na relacje z dostawcami produktów żywnościowych. Artykuł przygotowano na podstawie literatury dotyczącej sklepów handlu detalicznego i hurtowego oraz współpracy przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji, a także wyników badań longitudialnych dotyczących relacji przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji artykułów żywnościowych, realizowanych przez Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
An objective of the article is to present the changes that have taken place in retail and wholesale trade as well as to identify the consequences they have for manufacturers of food products. The scope of analysis comprised the large trade object chains, independent and integrated retail trade as well as wholesale trade. The subject of analysis includes changes taking place in 2008-2012 in the strategy of development of individual formats of retail and wholesale trade and their impact on relationships with suppliers of food products. The article is prepared on the basis of the literature concerning formats of retail and wholesale trade as well as cooperation of enterprises in distribution channels and findings of longitudinal surveys on relationships of enterprises in food distribution channels implemented by the Institute for Market, Consumption and Business Cycles Research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies