Tytuł pozycji:
Change management in supply chains in the context of changes in demand
The article presents issues related to change management in supply chains as a response to changes in demand from end customers or consumers. The modern economy foundation for the development of enterprises includes an ability to respond appropriately to changes in demand. Because supply chains have become one of very important components in achieving a competitive advantage of enterprises, a response to changes in the market must be a component in managing a supply chain as well as changes taking place in it. Depending on the nature of changes in demand, change management in demand for final products can relate to supply processes, production, distribution as well as logistic processes - both at the level of one supply chain participant and numerous supply chain participants.
W publikacji zaprezentowano zagadnienia związane z zarządzaniem zmianami w łańcuchach dostaw jako reakcja na zmiany w obszarze popytu po stronie klientów finalnych lub konsumentów. We współczesnej gospodarce podstawą rozwoju przedsiębiorstw jest między innymi umiejętność właściwej reakcji na zmiany po stronie popytu a skoro łańcuchy dostaw stały się jednym z bardzo ważnych elementów budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw to reakcja na zmiany na rynku musi być elementem zarządzania łańcuchem dostaw i zmianami w nim. Zarządzanie zmianami, w zależności od natury zmian po stronie popytu na produkty finalne, może dotyczyć procesów zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji jak również procesów logistycznych zarówno na poziomie jednego z uczestników łańcucha jak również wielu z nich. Celem opracowania jest zaprezentowanie najważniejszych zagadnień z zarządzania zmianami w powyższych obszarach.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.