Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Artificial intelligence in education: ChatGPT-based simulations in teachers’ preparation

Tytuł:
Artificial intelligence in education: ChatGPT-based simulations in teachers’ preparation
Autorzy:
Drushlyak, Marina
Lukashova, Tetiana
Shamonia, Volodymyr
Semenikhina, Olena
Data publikacji:
2025
Słowa kluczowe:
artificial intelligence
ChatGPT
critical thinking
education
sztuczna inteligencja
krytyczne myślenie
edukacja
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Today, the problem of using artificial intelligence (AI) in education is essential. Recent studies have detected several challenges in using AI for correct assessment, academic integrity, etc. So, the problem of finding positive practices for using AI in education needs to be studied more closely. We perceive ChatGPT as a digital tool for teacher training, which makes it possible to simulate students' problem-solving processes and analyze them critically. It is shown that ChatGPT makes mistakes in solutions, so the generated false answers become an essential training tool in teacher training. It became the base for experimental teaching. The research aims to substantiate the effectiveness of using ChatGPT as a simulation environment to develop pre-service teachers' critical thinking. The statistical analysis of the experiment results proved that ChatGPT is an effective digital tool for developing mathematics and computer science teachers' critical thinking.
Obecnie problem wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) w edukacji jest niezwykle istotny. Ostatnie badania wykryły kilka wyzwań związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do prawidłowej oceny, uczciwości akademickiej itp. Tak więc problem znalezienia pozytywnych praktyk w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji wymaga dokładniejszego zbadania. Postrzegamy ChatGPT jako cyfrowe narzędzie do szkolenia nauczycieli, które umożliwia symulację procesu rozwiązywania problemów przez uczniów i jego krytyczną analizę. Wykazano, że ChatGPT popełnia błędy w rozwiązaniach, więc wygenerowane fałszywe odpowiedzi stają się niezbędnym narzędziem szkoleniowym w szkoleniu nauczycieli. Stało się to podstawą nauczania eksperymentalnego. Badanie ma na celu potwierdzenie skuteczności wykorzystania ChatGPT jako środowiska symulacyjnego do rozwijania krytycznego myślenia nauczycieli. Analiza statystyczna wyników eksperymentu dowiodła, że korzystanie z ChatGPT jest skutecznym narzędziem cyfrowym do rozwijania krytycznego myślenia nauczycieli matematyki i informatyki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies