Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zagrożenia bezpieczeństwa żeglugi wskutek awarii systemów napędowych holowników w żegludze portowo-redowej

Tytuł:
Zagrożenia bezpieczeństwa żeglugi wskutek awarii systemów napędowych holowników w żegludze portowo-redowej
Autorzy:
Herdzik, J.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo żeglugi
awaria
system napędowy
holownik
system sterowania
shipping safety
failure
propulsion system
tug
steering system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niezawodność systemów sterowania układami napędowymi statków ma istotny wpływ na bezpieczeństwo pracy i życia na morzu. Wskazano przykłady rozwiązań sterowania prędkością obrotową silników głównych i/lub skokiem śruby nastawnej oraz przyczyny najczęściej występujących błędów i awarii. Wspomniano zatonięcie holownika Kuguar, do którego doszło wieczorem w dniu 16 lutego 2015 roku w kanale portowym w Świnoujściu i skutkowało zatonięciem holownika. Dzięki udzieleniu szybkiej pomocy nie doszło do utraty zdrowia i życia załogi. Wskazano na obserwowany spadek bezpieczeństwa spowodowany ograniczaniem liczby członków załóg na statkach. Przeciążenie pracą oraz przemęczenie prowadzą do zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu statku i żeglugi oraz życiu załogi.
Steering and control reliability of vessel propulsion systems have an essential influence on work and life safety at sea. Tthe solution examples of control of main engines speed and/or the pitch of controllable pitch propeller and the reasons of the most often occurred faults and failures were indicated.. Also mentioned the tug Kuguar sinking at Świnoujście port channel in February 16th, 2015. The quick help allowed to avoid the losses in crew health and life. The drop of safety is observed and it is caused by the limitation of crew number on vessels. The crew is overworked and as a result the exhaustion lead to the events threatened the vessel safety and crew life.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies