Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ chiptuningu na przebieg mocy i momentu obrotowego turbodoładowanych silników z zapłonem samoczynnym

Tytuł:
Wpływ chiptuningu na przebieg mocy i momentu obrotowego turbodoładowanych silników z zapłonem samoczynnym
Autorzy:
Gustof, P.
Hornik, A.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
silnik wysokoprężny
oprogramowanie silnika
hamownia podwoziowa
diesel engine
emgine software
chassis dynamometr
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy dokonano analizy wpływu zmiany oprogramowania sterownika silnika z zapłonem samoczynnym na wartość mocy i momentu obrotowego jednostki napędowej. Badaniom poddano samochody marki Opel Vectra z dwoma typami silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem 2,2 DTI o mocy 125 KM z wtryskową pompą zasilającą oraz 1,9 CDTI o mocy 120 KM z systemem zasilania typu common rail. Przeprowadzone badania zostały wykonane na hamowni podwoziowej. Przeprowadzone modyfikacje pozwoliły uzyskać znaczące wzrosty zarówno mocy, jak i momentu obrotowego we wszystkich testowanych silnikach. Większe wartości momentów obrotowych, przekładające się bezpośrednio na dynamikę pojazdu, a tym samym i jego bezpieczeństwo czynne, uzyskano dla niższych prędkości obrotowych silników. Lepsze efekty modyfikacji oprogramowania sterowników silników uzyskano dla nowoczesnego systemu zasilania paliwem typu common rail w porównaniu ze systemem zasilania opartym na wtryskowej pompie zasilającej.
In this paper was performed an analysis the influence of changes in driver software of supercharged diesel engine onto the value of power and torque of the drive unit. The study involved cars Opel Vectra with two types of diesel engines with turbo 2.2 DTI 125 HP from the feed pump injection and 1.9 CDTI with 120 HP with common rail system. The studies were performed on a chassis dynamometer. Modifications which were carried out on the tested engines let achieve significant increases in both power and torque. Larger values of torque which translate directly to the vehicle dynamics and thereby on the active safety were achieved at lower engine speeds. Better results of modification engine control software were obtained for the modern of the power system of the fuel type common rail compared with the power system of fuel based on the injection pump.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies