Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Simulation analysis of a gas engine with various prechamber neck diameters in lean burning condition

Tytuł:
Simulation analysis of a gas engine with various prechamber neck diameters in lean burning condition
Autorzy:
Szwajca, Filip
Skobiej, Kinga
Wittek, Kamil
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
prechamber engines
simulation investigation
prechamber construction
gas engines
lean combustion
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The research presented in this paper focused on the simulation analysis of the prechamber neck diameter on in-cylinder processes in a large gas engine. The investigation was conducted using AVL Boost software and the implemented PCSI combustion model. The scope of the analysis included different neck diameters from 17 to 26 mm and variations of the ignition timing in the range of 0 to 40 degrees. Using the narrowest ignition chamber neck resulted in the largest inter-chamber throttling effect. This translated into an increase in the maximum pressure in the cylinder, obtaining more heat release and the heat release rate. Further reduction of the constriction below 17 mm led to a rapid pressure increase in the ignition chamber at the start of combustion above the maximum pressure in the cylinder, for which the indicated constriction value was considered limiting.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies