Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metody analityczne modelowania wibroizolowanych torowisk pojazdów szynowych

Tytuł:
Metody analityczne modelowania wibroizolowanych torowisk pojazdów szynowych
Autorzy:
Bednarz, J.
Targosz, J.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
wibroizolacja
metody analityczne
modelowanie
torowiska
pojazdy szynowe
vibration isolation
analytical methods
modeling
tracks
rail vehicles
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Zagadnienie wibroizolacji jest znane od wielu dziesięcioleci lecz dotyczyły one głównie maszyn i urządzeń przemysłowych takich jak sprężarki, kruszarki, przenośniki wibracyjne, walcarki itp. Dopiero w latach 70 i później dwudziestego wieku problem wibroizolacji, która w tej pracy rozumiana jest jako ograniczenie wpływu oddziaływań dynamicznych do środowiska, dotknął większą część populacji ludzkiej w związku z ogromnym rozwojem komunikacji, zarówno szynowej (kolej, tramwaje) jak i samochodowej. Z przeprowadzonych badań i analiz wynika, że dotyczą one około 30 - 40 % populacji naszego społeczeństwa. Szczególnie narażeni na drgania są mieszkańcy dużych aglomeracji miejskich oraz miast o charakterze przemysłowym, w których występuje duże natężenie ruchu środków transportu realizujących dowóz surowców i wywóz wytworzonych produktów. Te same miasta są dodatkowo obciążone drganiami pochodzącymi od środków transportu publicznego i pojazdów indywidualnych. Niniejsza praca dotyczy przedstawienia oraz porównania podstawowych metod analitycznych modelowania wibroizolowanych torowisk pojazdów szynowych. Praca wykonana została w ramach projektu badawczego 4875/B/TO2/2010/38 finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
The problem of vibration isolation has been known for many decades, but it was mainly related to machinery and industrial equipment such as compressors, crushers, vibrating conveyors, rolling mills, etc. Since 70's of twentieth century the problem of vibration isolation, which is defined as value of excitation force to the force transferred to the environment , has been become very important for the most of the human population due to the enormous development of rail and road traffic. Last research and analysis confirmed that this problem relates to about 30 - 40% of the population of our society. Particularly vulnerable to vibration are citizens of large urban areas and an industrial cities in which the heavy transport is used for carrying raw materials and for the export of manufactured products. The problem of vibrations from public and individual transport is also a serious problem in these cities. In this paper the basic analytical methods of modelling of vibration isolation tracks as well as comparison of this method is presented. The work was carried out in a research project 4875/B/TO2/2010/38 financed by Ministry of Science and Higher Education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies