Tytuł pozycji:
Ewaluacja parametrów jakości usług w procesach konkurencji współczesnego rynku logistycznego
Ewaluacja parametrów jakości usług stanowi istotny aspekt badań nad procesami konkurencji na rynku logistycznym. Z jednej strony ewaluacja pozwala na określenie wartości obiektu prowadzonych badań, z drugiej zaś, jako metoda poszukiwań umożliwia wypracowanie nowych perspektyw w zakresie, parametrów jakości usług w procesach konkurencji współczesne go rynku logistycznego. Ewaluacja z punktu widzenia określonych parametrów jakości usług, pozwala na zwiększenie poziomu konkurencyjności na rynku logistycznym. Ewaluacja – ocenianie wartościujące – pozwala bowiem na wyznaczenie kluczowych parametrów jakoś ci usług logistycznych dla procesów konkurencji danego rynku logistycznego. Poza tym ewaluacja umożliwia pełniejsze ujęcie czy parametry jakości usług logistycznych są rzeczywistymi wartościami konkurencji uznanymi przez rynek logistyczny. Celem artykułu jest ewaluacja parametrów, jakości usług logistycznych, które w warunkach współczesnego rynku logistycznego posiadają kluczowe znaczenie na podstawie badań bezpośrednich operatorów usług logistycznych funkcjonujących w Polsce, RFN, Francji, Wielkiej Brytani i, Czechach i Słowacji.
Evaluation of the service quality parameters is a vital aspect of competition processes research on the logistics market. On one hand, evaluation allows the determination of the value of the research object, on the other, as a method of finding new prospects in the area, it allows for the determination of the parameters of service quality in the competitive processes on modern logistics market. Evaluation of the chosen parameters of service quality makes increase of competitive advantage on logistics market possible. Evaluation – in other words, evaluating appraisal – allows the values to key parameters of the logistic service quality for the competitive processes on a given logistic market to be assigned. Besides, evaluation allows a more generic approach to analysis whether the quality parameters of logistic services are real competitive values in the perception of logistics market. The subject of this paper is the evaluation of logistic service quality parameters that play the crucial roles on modern logistic market. The evaluation is based on direct research conducted on operators of logistic services operating in Poland, Germany, France, United Kingdom, Czech Republic and Slovakia.