Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Internationalization strategies and instruments of competition - Polish furniture companies on the foreign market

Tytuł:
Internationalization strategies and instruments of competition - Polish furniture companies on the foreign market
Autorzy:
Grzegorzewska, Emilia
Stasiak-Betlejewska, Renata
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
internationalization
competitiveness
strategies
furniture industry
internacjonalizacja
konkurencyjność przedsiębiorstw
meblarstwo
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Internationalization strategies and instruments of competition - Polish furniture companies on the foreign market. Despite the global economic situation related to the COVID-19 pandemic, the Polish furniture industry is still a dynamically developing branch of the national economy of Poland. One of the most important paths in the development of this industry is still internationalization. The aim of the article was to define the internationalization strategies of Polish furniture enterprises, as well as to indicate the instruments of competition used by these companies on the foreign market. Empirical research was carried out in a group of 100 medium and large furniture enterprises conducting export activity. The research identified the most frequently used internationalization strategies by furniture companies, identified the most effective strategies, and identified competition instruments of the greatest importance for Polish furniture manufacturers. The research showed that ethnocentric strategy is most often used in the furniture industry. This strategy is the most effective. Regardless of the size of the enterprise, the quality of products was recognized by the respondents as the most important instrument of competition on the external market.
Strategie internacjonalizacji i instrumenty konkurencji polskich przedsiębiorstw meblarskich na rynku zagranicznym. Pomimo ogolnoświatowej sytuacji gospodarczej związanej z pandemią COVID-19 polski przemysł meblarski jest wciąż dynamicznie rozwijającą się gałęzią gospodarski narodowej Polski. Jedną z ważniejszych ścieżek rozwoju tej branży nadal pozostaje internacjonalizacja. Celem artykułu było określenie strategii internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw meblarskich, a także wskazanie instrumentow konkurencji stosowanych przez te firmy na rynku zagranicznym. Badania empiryczne przeprowadzono w grupie 100 średnich i dużych przedsiębiorstw meblarskich prowadzących działalność eksportową. W ramach badań zidentyfikowano strategie umiędzynarodowienia najczęściej stosowane przez firmy meblarskie, wskazano strategie o największej skuteczności, a także określono instrumenty konkurencji o największym znaczeniu dla polskich producentow mebli. Z badań wynika, że strategia etnocentryczna jest najczęściej stosowana w branży meblarskiej. Ta strategia jest uważana za najbardziej efektywną. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, jakość produktow została uznana przez respondentow za najważniejszy instrument konkurowania na rynku zewnętrznym.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies