Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Doświadczenia w zakresie konstrukcji dróg betonowych w Republice Czeskiej

Tytuł:
Doświadczenia w zakresie konstrukcji dróg betonowych w Republice Czeskiej
Autorzy:
Bimbaumova, M.
Data publikacji:
2003
Słowa kluczowe:
nawierzchnia betonowa
zalety nawierzchni betonowych
wady nawierzchni betonowych
metody budowy dróg
drogi betonowe
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pod koniec lat 60. i na początku 70. ówczesna Czechosłowacja należała do pierwszych krajów w Europie, które wybudowały nawierzchnie betonowe za pomocą rozścielacza z deskowaniem przesuwnym firmy Günter Zimmermann. W tamtym czasie była to najnowocześniejsza technologia. Beton układano jednowarstwowo, grubość warstwy wynosiła 24 cm, a wycięte szczeliny były wąskie i nie były wzmacniane ani dyblami, ani kotwami. Tylko na krótkich odcinkach stosowano wkładkę gumową w szczelinach wzdłużnych, ale szybko zaniechano tej metody. W Republice Czeskiej układano nawierzchnię betonową, z małymi wyjątkami, na 4 cm bitumicznej warstwie poślizgowej, pod którą znajdowała się podbudowa stabilizowana cementem o grubości 20 do 24 cm. Szczeliny miały szerokość 3 mm i ze względu na brak .środków finansowych nie były wypełniane. Takie nawierzchnie betonowe znajdują się w eksploatacji już od 20 lat, a nawet dłużej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies