Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Research on calculation optimization methods used in computer games development

Tytuł:
Research on calculation optimization methods used in computer games development
Autorzy:
Fedotova, Nataliia
Protsenko, Maksim
Baranova, Iryna
Vashchenko, Svitlana
Dehtiarenko, Yaroslava
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
UE5
optimization methods
game development
metody optymalizacji
tworzenie gier
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In the field of computer game development, there are numerous optimization methods that help to significantly reduce the number of calculations that the game system performs while playing the game. In its turn, this allows to display increasingly realistic graphics. The paper presents the performed analysis of general optimization methods used in the game engine Unreal Engine, such as Distance Culling, Occlusion Culling, Frustum Culling, LODs, Level Streaming,and the Nanite System. The main factors such as resource intensity, visual quality, number of objects, and scale have been determined.The research results demonstrate that properly applied optimization methods can improve game performance and reduce the computational loadon the system, which is crucial both functionally and aesthetically.
W dziedzinie tworzenia gier komputerowych istnieje wiele metod optymalizacyjnych, które pozwalają znacznie zredukować liczbę obliczeń, jakie wykonuje system gry podczas renderowania, co z kolei pozwala na wyświetlanie coraz bardziej realistycznej grafiki. W pracy przeprowadzono analizę ogólnych metod optymalizacji stosowanych w silniku gier Unreal Engine, takich jak Distance Culling, Occlusion Culling, Frustum Culling, LODs, Level Streaming oraz Nanite System. Zidentyfikowano główne czynniki, które mają znaczenie: zużycie zasobów, jakość wizualna, liczba obiektówi skalowalność.Wyniki badań pokazują, że prawidłowo zastosowane metody optymalizacji mogą poprawić wydajność gry i zmniejszyć obciążenie systemu obliczeniowego, co jest istotne zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i estetycznym.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies