Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IT system for supporting cost-reliability analysis of fleet vehicles

Tytuł:
IT system for supporting cost-reliability analysis of fleet vehicles
Autorzy:
Selech, J.
Andrzejczak, K.
Młyńczak, M.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
public transport
corrective maintenance
maintenance cost
transport publiczny
naprawa nieplanowa
koszt obsługi
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the technical aspects of a development of a monitoring system (ISM – Monitoring Information System) allowing a collection, processing and analysis of reliability and cost-related data of the operation of a fleet of vehicles. The platform allows performing advanced analyses according to the LCC (Life Cycle Costing) concept and IRIS compliant RAMS (Reliability, Availability, Maintainability and Safety) methodology. The tool has been developed within the research project titled ’Increase in the efficiency of the means of public transport following the implementation of the IRIS (International Railway Industry Standard) compliant LCC and RAMS concepts based on an integrated information system’. Thanks to the implementation of the ISM system in the practices of a fleet provider, it is possible to monitor malfunction data (in RAMS indexes, life cycle costs, identification of costgenerating components) and perform multidimensional analyses on the collected historical data related to the operation of vehicles. The presented results have been obtained within the research project number PBS3/B6/30/2015 [1].
Artykuł przedstawia techniczne aspekty realizacji informatycznego systemu monitorującego (ISM), umożliwiającego zbieranie, przetwarzanie i analizowanie danych niezawodnościowych i kosztowych związanych z eksploatacją floty pojazdów szynowych. Powstała w ten sposób platforma umożliwia prowadzenie zaawansowanych analiz według koncepcji LCC (Life Cycle Costing) oraz metodyki RAMS (Reliability, Availability, Maintainability and Safety) zgodnych ze Standarem IRIS. Narzędzie to zostało opracowane w ramach projektu badawczego pt. „Wzrost efektywności funkcjonowania środków transportu publicznego w wyniku wdrożenia koncepcji LCC oraz RAMS zgodnych ze standardem IRIS opartych na zintegrowanym systemie informatycznym”. Dzięki wdrożeniu systemu ISM do praktyki dostawcy taboru, możliwe jest monitorowanie danych o uszkodzeniach (m.in. obserwowanie wartości wskaźników RAMS, kosztu cyklu życia, identyfikację kosztochłonnych elementów) oraz przeprowadzanie wielowymiarowych analiz na zgromadzonych danych historycznych dotyczących eksploatacji pojazdów. Prezentowane wyniki badań zostały wykonane w ramach projektu badawczego nr PBS3/B6/30/2015 [1].
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies