Tytuł pozycji:
Wykorzystanie parametrów aktywacji systemu SRS-AIRBAG do weryfikacji prędkości zderzenia pojazdu
Celem badań zaprezentowanych w artykule jest weryfikacja możli-wości wykorzystania parametrów aktywacyjnych poduszek gazowych systemu SRS-AIRBAG do ustalenia prędkości zderzenia pojazdu. Artykuł dotyczy analizy seryjnego zderzenia samochodów. W rezultacie wykazano praktyczne zastoso-wanie proponowanej procedury do weryfikacji prędkości zderzenia samocho-dów. W badaniach symulacyjnych do obliczeń numerycznych wykorzystano pro-gram V-SIM4 stosowany w rekonstrukcji wypadków drogowych. Osiągnięte rezultaty mają wartość praktyczną i poznawczą, a uzyskane wyniki mogą być wykorzystane przez badaczy zajmujących się zderzeniami pojazdów, ekspertów i studentów zainteresowanych tą problematyką.
The article deals with the problem of verifying the serial collision of vehicles moving in a column. The article explores the possibilities of using the activation parameters of the gas cushions of the SRS-AIRBAG system for colli-sion speed verification. As a result, the practical application of the test procedure to verify the collision speed of cars has been demonstrated. The research used the V-SIM4 program used in the reconstruction of road accidents.