Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of luminance distribution uniformity in CAVE-type virtual reality systems

Tytuł:
Analysis of luminance distribution uniformity in CAVE-type virtual reality systems
Autorzy:
Mazikowski, A.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
virtual reality
CAVE
scattering distribution function
luminance distribution
uniformity measurement
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In recent years, many scientific and industrial centres in the world developed a virtual reality systems or laboratories. The effect of user “immersion” into virtual reality in such systems is largely dependent on optical properties of the system. In this paper, problems of luminance distribution uniformity in CAVE- type virtual reality systems are analyzed. For better characterization of CAVE luminance nonuniformity corner and edge CAVE nonuniformity were introduced. Based on described CAVE-type virtual reality laboratory, named Immersive 3D Visualization Lab (I3DVL) just opened at the Gdansk University of Technology, luminance nonuniformity of the system is evaluated and discussed. Data collection of luminance distribution allows for software compensation of intensity distribution of individual images projected onto the screen (luminance non-uniformity minimization) in the further research.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies