Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fehmarnbelt Fixed Link : koncepcje i strategie bezpieczeństwa dla tunelu drogowo-kolejowego

Tytuł:
Fehmarnbelt Fixed Link : koncepcje i strategie bezpieczeństwa dla tunelu drogowo-kolejowego
Autorzy:
Andersen, K. S
Baltzer, W.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
tunele
budowa tunelu
budownictwo tunelowe
tunel drogowo-kolejowy
tunnels
tunneling
tunnel construction
road and railway tunnel
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Fehmarnbelt Fixed Link połączy Skandynawię z Europą Środkową najkrótszą trasą. Tunelem pomiędzy duńską wyspą Lolland i niemiecką wyspą Fehmarn, zostaną poprowadzone tory kolejowe oraz czteropasmowa autostrada. Będzie to najdłuższy podwodny tunel drogowo-kolejowy na świecie, osiągajacy dłudość około 18 km. Projekt, zgodnie z założeniami, musi pozostawać w zgodzie z dwoma głównymi zbiorami europejskich regulacji dotyczących bezpieczeństwa w tunelach drogowych i kolejowych w europejskiej sieci transportowej i z odpowiednimi krajowymi przepisami obu państw. Tunel zaprojektowano w taki sposób, aby towary niebezpieczne mogły być transportowane w sposób bezpieczny, w zgodzie z międzynarodowym i krajowym prawem oraz zasadami. Możliwość eksploatacji tunelu wymagała przygotowania kompleksowej dokumentacji dotyczącej kwestii bezpieczeństwa, uzupełnionej szeroko zakrojonymi analizami ryzyka. W artykule zaprezentowane zostały wybrane podejścia do koncepcji bezpieczeństwa, sprzętu zabezpieczającego i możliwości ewakuacji.
The Fehmarnbelt Fixed Link connects Scandinaviato Central Europe on the shortes route. The tunnel will connect the Danish island of Lolland and the German island of Fehmarn with a twin-track railway and a four-lane motorway. The realization oft he tunnel with a total length of approximately 18 kilometres will be the world’s longest immersed tunnel for combined railway and road traffic to date. The project is required to comply with two principal European sets of regulations for tunnel safety on roads and railway in the European transport network and the relevant national legislation of both countries.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies