Tytuł pozycji:
ICT a innowacje marketingowe w przedsiębiorstwach turystycznych
Celem artykułu jest identyfikacja znaczenia technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w działalności innowacyjnej w zakresie marketingu w przedsiębiorstwach turystycznych. Wyjaśniono w nim pojęcie innowacji marketingowych i przyjęto na potrzeby rozwiązania problemu badawczego szeroką definicję innowacji, jako każdą zmianę na lepsze w obszarze produktu, promocji, dystrybucji, cen, badań marketingowych i organizacji marketingu. Zdefiniowano również kategorię ICT. Wyniki badań przeprowadzonych w formie wywiadów skategoryzowanych w firmach turystycznych działających w Karpaczu i Szklarskiej Porębie potwierdziły istotne znaczenie e-technologii w innowacjach marketingowych, zwłaszcza w dziedzinie promocji i dystrybucji.
The aim of this article is to identify the importance of information and communication technologies (ICT) in innovative activities in the field of marketing in tourism enterprises. The Authors explain the concept of marketing innovations and adopt for the purposes of the research problem a broad definition of innovation, as any change for the better in the area of product, promotion, distribution, pricing, marketing research and marketing organization. They also define category of ICT. The results of studies conducted in the form of structured interviews in tourism enterprises in Karpacz and Szklarska Poręba confirmed the significance of e-technology in marketing innovations, especially in the field of promotion and distribution.