Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zintegrowany system zarządzania a doskonalenie zarządzania w jednostce sektora finansów publicznych

Tytuł:
Zintegrowany system zarządzania a doskonalenie zarządzania w jednostce sektora finansów publicznych
Autorzy:
Gross-Gołacka, E.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
zintegrowany system zarządzania
zarządzanie jakością
zarządzanie w administracji
jednostka sektora finansów publicznych
integrated management system
quality management
management in administration
public finance sector unit
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W dobie zwiększających się wymagań klientów i zmiany standardów zarządzania w jednostkach sektora finansów publicznych coraz częściej wykorzystywane są modele i metody doskonalenia jakości usług publicznych, które biorą pod uwagę oczekiwania i potrzeby współczesnego odbiorcy. Funkcjonowanie tych modeli i metod może stanowić dowód na wysoką kulturę organizacyjną danej instytucji. Efektywne zarządzanie administracją publiczną wymaga określenia strategii celów działania urzędu, ukierunkowanego na sprawny system organizacji pracy i kształtowanie pozytywnego wizerunku. Celem artykułu jest prezentacja stanu zarządzania polityką jakości w administracji rządowej z uwzględnieniem oceny poziomu wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania (ZSZ) w organizacji. Cel osiągnięto za pomocą studiów literaturowych, analizy dokumentacji źródłowych oraz badań empirycznych, w których przeanalizowane zostało środowisko funkcjonowania ZSZ w urzędzie, w tym dostęp do zasobów takich, jak wiedza. Ocenione zostały ponadto obszary kompetencji i zaangażowania pracowników oraz kierownictwa urzędu jako szczególnie istotne w budowaniu i doskonaleniu ZSZ. Wnioski z badań wskazują, że wspólne rozumienie problemów jakości, wspólne jej definiowanie i stworzenie środowiska jej przyjaznego – poprzez projakościową kulturę organizacyjną, są kluczowymi elementami, które pozwolą na budowanie projakościowej orientacji pracy.
In the era of increasing customer demands and changing management standards in public finance units, models and methods of improving the quality of public services increasingly take into account the expectations and needs of today’s public. Functioning of these models and methods can be evidence of a high organizational culture of the institution. Effective management of public administration requires the definition of a strategy for the goals of the office, aimed at a smooth system of organization of work and shaping a positive image. The aim of this article is to present the state of quality management in government administration, including the assessment of the level of implementation of the integrated management system (IMS) in the organization. The aim was achieved through literature studies, source documentation analysis and empirical research, in which the functioning of the ISMS in the office was analyzed, including access to resources such as knowledge. In addition, the areas of competence and involvement of employees and the management of the office were also assessed, particularly important in the construction and improvement of the IMS. Conclusions from the research indicate that a common understanding of quality problems, common definition and the creation of a friendly environment are crucial – through a pro-quality organizational culture that will allow for a constructive orientation of work.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies