Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ powierzchniowej lokalizacji nagaru na przebieg zmiany rozkładów naprężeń termicznych w zaworze wylotowym silnika ZS

Tytuł:
Wpływ powierzchniowej lokalizacji nagaru na przebieg zmiany rozkładów naprężeń termicznych w zaworze wylotowym silnika ZS
Autorzy:
Hornik, A.
Jędrusik, D.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
silnik wysokoprężny
naprężenia cieplne zaworu wylotowego
MES
diesel engine
thermal stresses of the exhaust valve
FEM
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy wyznaczono rozkłady naprężeń termicznych w zaworze wylotowym doładowanego silnika z zapłonem samoczynnym samoczynnym z elektronicznie sterowanym bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności skokowej 2390 cm3 i mocy znamionowej 85 kW w stanie nieustalonym przy założeniu, że warstwa nagaru występuje na powierzchni trzonka zaworu w kanale wylotowym oraz na powierzchni trzonka i przylgni zaworu. Do modelowania zastosowano model dwustrefowy procesu spalania oraz metodę elementów skończonych (MES) za pomocą programu Cosmos/M. Do budowy modelu geometrycznego zaworu i warstwy nagaru zastosowano element typu SOLID. Analizę wymiany ciepła oparto o warunki brzegowe III rodzaju, które opisuje współczynnik przejmowania ciepła  oraz temperatura T czynnika roboczego otaczającego powierzchnie zaworu. Obliczenia wykonano z dokładnością do 0,5 OOWK dla współczynnika nadmiaru powietrza  =1,69 i prędkości obrotowej 4250 min-1.
This paper determines distributions of in of the turbocharged Diesel engine with electronically controlled engines direct injection of fuel with a cubic centimeter 2390 cm3 and a power rating of 85 kW in the transient state on the assumption that the surface of the valve stem is coated with of the layer of carbon deposit and on the surface of the valve steam and of the valce seat. For modeling using two-zone model of the combustion process, the finite element method (FEM) and program Cosmos/M. For the construction of a geometric model of the valve and a layer of carbon deposits using SOLID element type. The analysis was based on the heat transfer boundary conditions III type, which describes the heat transfer coefficient and the temperature T and the working medium of the surrounding surfaces of the valve. The calculations were performed with an accuracy of 0,5 degrees of Crankshaft Angle for air excess factor  =1,69 and the rate of rotation 4250 min-1.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies