Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Comparison of technical parameters of automated container terminals in Europe

Tytuł:
Comparison of technical parameters of automated container terminals in Europe
Autorzy:
Krośnicka, K.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
parametry techniczne
porty morskie w Europie
portowe terminale kontenerowe
container terminals
technical parameters
seaports
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Within the last fifteen years in the major ports in the world, automated container terminals had been built. Several of them had also been erected in Europe, in Rotterdam and Hamburg including. The spatial organization and functioning of these terminals are based on different assumptions than previous solutions, based most often on RTG cranes or straddle carriers. The article aims to characterize the functional and spatial pattern of automated container terminals, as well as a comparison of the basic measures of effectiveness of this type of terminals. The work was based on analysis of the literature and the data collected in situ. Comparative synthesis of container terminals considers such measures as the total turnover of terminals [TEU / year], the surface of the stacking yard to the total area of the terminal, handling equipment efficiency [TEU/h], or density of the stacking blocks [TEU/ha]. The work characterizes the functional and spatial scheme of automated container terminals based on ASTS, AGV and ASC. It compares the basic technical parameters of selected automated container terminals in Europe. Automated container terminals are characterized by a very high work efficiency, and the use of the land. It can be assumed that they would become common in the future.
W ciągu ostatnich piętnastu lat w największych portach morskich świata powstały zautomatyzowane terminale kontenerowe. Kilka z nich zbudowano również w Europie, w tym w Rotterdamie i Hamburgu. Organizacja przestrzenna i zasady funkcjonowania tych terminali oparte są na zdecydowanie odmiennych założeniach niż dotychczasowe rozwiązania, bazujące najczęściej na systemie obsługi przez suwnice placowe RTG lub wozy podsiębierne. Artykuł ma na celu charakterystykę pracy i schematu funkcjonalno-przestrzennego. Zestawia także podstawowe parametry techniczne tego typu terminali. Praca powstała na bazie analizy literatury fachowej oraz danych zbieranych in situ. Synteza porównawcza terminali uwzględnia takie mierniki jak: obrót całkowity terminali [TEU/rok], stosunek powierzchni składowej do powierzchni całkowitej terminalu, wydajność urządzeń przeładunkowych [TEU/h], gęstość bloków składowych [TEU/ha]. W pracy scharakteryzowano schemat funkcjonalno-przestrzenny zautomatyzowanych terminali kontenerowych, pracujących w oparciu o zautomatyzowane suwnice nabrzeżowe (ASTS), wozy terminalowe (AGV) i suwnice placowe (ASC). Zestawiono także podstawowe mierniki efektywności wybranych zautomatyzowanych terminali kontenerowych Europy. Zautomatyzowane terminale kontenerowe cechują się bardzo wysoką efektywnością pracy i wykorzystania terenu. Można przypuszczać, że zastosowane w nich rozwiązania rozpowszechnią się w przyszłości.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies