Tytuł pozycji:
Pomiar strzałek montażowych toru zwrotnego w rozjeździe
W pracy skoncentrowano się na pomiarach strzałek montażowych toru zwrotnego w dwóch rozjazdach zwyczajnych. Zastosowano metodę strzałek odmierzanych od stałej cięciwy. Zadaniem przeprowadzonych badań było sprawdzenie możliwości użycia w tego typu pomiarach autorskiej przykładnicy magnetyczno-pomiarowej (ang. magnetic-measuring square – MMS). Dodatkowo wykonano pomiary z wykorzystaniem metody stałej prostej z użyciem teodolitu ET-10 SOUTH, stosowanego przez zespoły diagnostyczne nawierzchni i podtorza kolejowego oraz geodezji kolejowej. Wyniki potwierdzają, że zastosowanie przyrządu i jego elementów składowych ma pozytywny wpływ na podwyższenie jakości prac pomiarowych wykonywanych w transporcie szynowym. Przeprowadzone badania udzieliły również odpowiedzi na pytanie, w jakim stanie znajduje się krzywizna toru zwrotnego rozjazdu typu S60–1:9–300. W artykule przedstawiono autorskie spostrzeżenia i wnioski. Praca niniejsza została wykonana w ramach badań statutowych AGH nr 11.11.150.005.
The study focused on measuring versines assembly "feedback track" (dieverted track) in two the "singles turnouts". Posted the method measurement versine from the constant chord. The purpose of the study was to test the possibility to use the author's Magnetic - Measuring Square (MMS) in this type of measurement. Additionally measurements were taken using method fixed reference - theodolite ET-10 SOUTH, used by Teams Diagnostic Subgrade and Paving and Geodesy Railway in this type of measurement. The results confirm that the use of the device and its components has a positive effect in improving the quality of development of the survey work carried out in rail transport. The study showed the state of curvature dieverted track in the "single turnout" type S60-1: 9-300. The paper presents conclusions and observations copyright. This work was done within the framework of the statutory research AGH No 11.11.150.005.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).