Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wheel/rail contact geometry research and development of locomotive Class 744.0 as examples of R&D activities of the Jan Perner Transport Faculty

Tytuł:
Wheel/rail contact geometry research and development of locomotive Class 744.0 as examples of R&D activities of the Jan Perner Transport Faculty
Autorzy:
Zelenka, J.
Michalek, T.
Kohout, M.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
locomotive 744.0
Department of Transport
University of Pardubice
lokomotywa 744.0
Wydziału Transportu
Uniwersytet w Pardubicach
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The Jan Perner Transport Faculty (JPTF) of the University of Pardubice and especially its Department of Transport Means and Diagnostics deals with research and development activities in the branch of railway vehicles. There are two basic reasons for that. At first, it is incumbent upon all academic workers to pursue the science and research according to the Czech law concerning the universities. And the second reason is a relation to the educational process - if the JPTF wants to offer a high quality education in the specialization "Railway Vehicles" (which is offered in Czech as well as English language today) to its students, the research activities of the academic workers (i.e. the teachers) allow them to stick to the newest trends in the branch. In this article, particular examples of cooperation of the JPTF with producers as well as operators of railway rolling stock are presented as a contribution of the faculty to the research and development in the branch of railway vehicles.
W artykule przedstawiono aktywność badawczą Wydziału Transportu Uniwersytetu w Pardubicach (Czechy) w zakresie pojazdów kolejowych. Scharakteryzowano wyposażenie laboratoriów wykorzystywane do badań teoretycznych i eksperymentalnych. Skoncentrowano się na zagadnieniach dostosowania profili kól do specyficznych warunków ruchowych oraz współpracy przy konstrukcji nowej lokomotywy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies