Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza funkcjonowania systemów bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych kategorii A i B z wykorzystaniem metody drzewa zdarzeń

Tytuł:
Analiza funkcjonowania systemów bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych kategorii A i B z wykorzystaniem metody drzewa zdarzeń
Autorzy:
Gill, A.
Nowicki, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
przejazd kolejowy
bezpieczeństwo pasażerów
level crossing
passenger safety
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki realizacji wybranych etapów procedury analizy drzewa zdarzeń (Event Tree Analysis – ETA), którą zastosowano do analizy funkcjonowania systemów bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych kategorii A i B. W praktyce ETA stosowana jest m.in. do oceny funkcjonowania systemów zabezpieczających a także do oceny układów stale wykonujących działania operacyjne. Umożliwia analizę sekwencji zdarzeń związanych z tymi systemami uwzględniając przy tym, chronologię występowania zdarzeń. W niniejszym artykule analizowano rozwój dwóch zdarzeń (zdarzeń inicjujących), które polegały na zbliżaniu się pojazdu kolejowego i drogowego do przejazdu kolejowego kategorii A oraz do przejazdu kategorii B. Efektem ich rozwoju (zdarzeniami wyjściowymi) są głównie wypadki – różnego rodzaju kolizje pojazdu kolejowego i pojazdu drogowego. Omówiono funkcjonowanie wybranych kategorii przejazdów. Przedstawiono schematy drzew zdarzeń oraz szczegółowo opisano zdarzenia wyjściowe.
The article presents the results of the implementation of selected stages of the event tree analysis (ETA) procedure, which was used to analyze the operation of safety systems at railroad crossings category A and B. In practice, the ETA is used, among others, to assess the functioning of security systems as well as to evaluate the systems constantly engaged in operational activities. Allows the analysis of the sequence of events associated with these systems while respecting the chronology of events. In this article we analyzed the development of two events (initiating events), which consisted of a vehicle approaching a rail and road railway crossing of category A and category B to ride. A result of their development (output events) are mainly accidents – various types of railway vehicle collisions and vehicle road. Discussed the functioning of selected categories of railroad crossings. The diagrams of events trees and output events are described in detail.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies