Tytuł pozycji:
Porównanie strugi generowanej przez wtryskiwacz klasyczny ze strugą generowaną przez spryskiwacz obrotowo-zwrotny z ruchem iglicy na podstawie promieniowego rozkładu paliwa
Omówiono nową konstrukcję wtryskiwacza do silnika wysokoprężnego, charakteryzującego się tym, że iglica wykonuje ruch obrotowo-zwrotny. W czasie wtrysku paliwa następuje zmiana przekrojów otworków wylotowych. Zaprezentowane wyniki badań wskazują, że struga paliwa wytwarzana przez wtryskiwacz z obrotowo-zwrotnym ruchem iglicy rozwija się inaczej niż struga generowana przez wtryskiwacz klasyczny. Wyniki badań wskazują zwłaszcza na asymetrię strugi tworzonej przez wtryskiwacz nowego typu. Może to korzystnie wpływać na ekologiczne i energetyczne własności silnika wyposażonego w taki wtryskiwacz.
A new construction of a multi-hole injector for diesel engine was presented. The needle of this injector is performing a rotary-swinging movement. During the fuel injection the needle changes the area of atomizing orifices. The results of the investigations show that the spray of fuel formed using an RSN-type in a different way than that generated by a classical injector. In particular the results of the studies show the asymmetry of the spray formed by the new type of injector. It may positively affect the ecological impact and the performance of engines fitted with injectors of this type.